L'altre blog de l'Arare

lunes, enero 01, 2007

TERRADILLOS DE TEMPLARIOS-SAHAGÚN-EL BURGO RANERO

14-04-01

Amaneció un día espléndido. Ni siquiera me miré los pies, bueno, si, pero solo para ponerme los calcetines.

En el desayuno me tomé el antihistamínico, pensando que haría maravillas, pero no tengo muy claro que las hiciera. Palabra.

Empezamos a caminar y nos perdimos, porque en lugar de seguir el camino de peregrinos, nos metimos por la “Cañada real”, ahí por donde pasan los rebaños (como que las flechitas también son amarillas, pues...) Nos dimos cuenta del fallo técnico cuando levábamos como 15 minutos preciosos caminando, pero decidimos continuar adelante hasta cruzarnos con el camino verdadero, que era el que estaba justo al lado de la carretera. Este trozo era precioso, pero cuando pillamos la carretera ya no lo fue tanto.

Algunos coches que pasaban tocaban el claxon como diciéndose “ Mira, estos tres locos, como caminan, con lo fácil que es llegar cómodamente en el coche”, pero en realidad me imagino que lo que tenían era envidia cochina de vernos tan campantes y “en forma”.

Me adelanté a JS y a Gerard, casi sin querer. Mi ritmo era más rápido que el suyo y no quise perderlo, aunque me advirtieron (ambos) que más me valía tomármelo con calma. No pude hacerlo, me encantaba estar tan fresquita y tan tranquila. Y no corría por el peso, que si no...

Los 13 km que nos separaban de Sahagún los hicimos en dos horas (si tenemos en cuenta que no corríamos, está bien. De haberlos hecho corriendo, habría batido mi propia marca).

En Sahagún desayunamos de nuevo (parece mentira como se abre el apetito caminando). Allí tuve que ponerme unas tiritas porque me notaba un no sé qué. Pero bueno, la cosa no pasó de ahí.

En una parada técnica que hicimos (qué fácil es hacer pis para los hombres y qué complicado para nosotras, jope) divisamos dos puntitos a lo lejos, que parecían peregrinos. Lo eran. Iban a un ritmo más lento que nosotros y llegamos a atraparlos. Iniciamos conversación y nos acoplamos a su ritmo. Tomás y Carolyn (español y belga). Muy simpáticos. A Gerard se le iluminó la cara, puesto que sabe tan bien como nosotros que una de las mejores cosas que te pueden ocurrir en el camino es encontrarte con gente con aficiones similares (o mejor dicho: con gente tan loca como nosotros), así que todo iba perfectamente. Caminamos unos 12 km junto a ellos y nos paramos en un pueblo del cual no recuerdo ahora el nombre pues no tengo la guía delante. Ellos continuaron y nosotros nos tomamos unas cañas y una cocacola respectivamente. Ahí ya mis pies me iban diciendo que estaban pochos, pero tampoco les hice caso.

Cuando quedaban apenas 5 km para llegar a nuestro destino, mis pies dijeron ¡Basta!. Me tuve que cambiar las botas por las zapatillas de deporte que llevaba como recambio y los pobrecillos ya habían adquirido ese color rojizo-morado tan poco sexy que ya conocía y estaban empezando a hincharse.

Después del cambio de zapatillas pareció que todo volvía a la normalidad, excepto que el sol me quemaba la neurona y al poco rato dejé de ver el horizonte, porque se confundió el cielo con el suelo y me asusté mucho. Les dije que me quedaba, que me daba igual todo, que siguieran y que yo ya llegaría (me recordé a mi misma cerca de Puente la Reina y decidí que debía seguir adelante).

Iba pensando: -otro paso más, otro paso más, otro más, otro más... pero no funcionó. Me tumbé en el suelo mareada de sol, de polvo y de dolor en los pies. Entre JS y Gerard cogieron mi mochila porque os juro que no podía con mi alma. En esos momentos yo no tenía ni orgullo ni puntillo ni nada parecido, todo me daba igual.

Al entrar en Burgo Ranero pasaron unas niñas en bicicleta y les oí el comentario: -Mira ésta, tan pancha, y le tienen que llevar la mochila!. Juro por todos los dioses que si las miradas matasen habría dos bajas en Burgo Ranero desde el 14 de abril de 2001. Me sentí tan mal que las habría estrangulado allí mismo.

Los últimos 100 metros que me separaban del albergue, que, gracias a los hados estaba al comienzo del pueblo y no al final como en Castrojeriz, fueron un auténtico suplicio y cuando llegué no sabía si tenía pies o ruedas.

La hospitalera, una venezolana muy simpática, me dio un caramelo y me acarició la cabeza como si fuera un gato. Volvió mi amago de orgullo, pero me dejé cuidar. Subir a la habitación fue otra odisea, más cómica que trágica, por suerte. Me saqué las zapatillas y los calcetines y JS y Gerard se miraron como diciendo: “aquí acaba esta tercera etapa”. Creo que me dormí entonces. Pero me tenían sin comer (sólo dos tristes caramelos, el de la hospitalera y otro que llevaba Gerard y que me tomé por si lo del mareo al sol era una bajada de azúcar, una lipotimia , hipoglucemia, o comosellame)...

Y como que a mi no se me puede tener sin comer porque araño, pues cuando desperté, y no había pasado media hora, me puse las zapatillas de la ducha (en Castilla ya me van a conocer calzada de este modo). Nos fuimos con Gerard a comprar chuches a la tienda del pueblo, que, por suerte, solo estaba a unos 30 metros del albergue.

Del camino no hay más, pero si quereis os daré la vara con lo que sigue, aunque esto será mañana, porque no mereceis tanta tortura en un solo día.

14 d’abril de 2001

Terradillos de Templarios – Sahagún- El Burgo Ranero

S’aixeca un dia esplèndid. Ni tan sols em miro els peus. Bé, ho faig, però només per posar-me els mitjons. A l’hora d’esmorzar em prenc l’antihistamínic pensant que farà prodigis, encara que no acabo de tenir clar que els faci. Comencem a caminar i ens perdem, perquè en lloc de seguir el camí dels pelegrins ens fiquem a la Cañada real, allà per on passen els ramats (com que les fletxes també són grogues) Ens adonem de l’error quan ja portem quinze minuts preciosos caminant, però decidim continuar endavant fins que ens creuem amb el camí de veritat, que és el que segueix paral·lelament la carretera. Aquest tros era preciós, però quan agafem la carretera deixa de ser-ho. Alguns cotxes passen i toquen el clàxon com dient-nos “hola” i al mateix temps “mira, aquests tres bojos, com caminen, tan fàcil com seria arribar còmodament en cotxe”. En Gerard diu que en realitat el que tenen és enveja de veure’ns tan contents. Potser té raó. El camí té aquelles coses que fan que a voltes cadascú es tanqui en ell mateix i s’endinsi en els seus propis pensaments.

Jo estic tan espantada amb els meus peus que vaig agafant un ritme molt més ràpid que el de Joan Salvador i el d’en Gerard. Els avanço. Ells m’adverteixen que em val més prendre-m’ho amb calma, no fos cas! Però jo no els faig cas. Em sento tan en forma, tan tranquil·la, tan relaxada que no me’ls escolto. Els tretze quilòmetres que ens separen de Sahagún els fem en dues hores. Si tenim en compte que no correm, està molt bé. D’haver-los fet corrent hauria batut la meva pròpia marca, pensant en termes esportius. A Sahagún esmorzem altra vegada. Sembla mentida com s’obre la gana, caminant. Allà m’haig de posar unes tiretes als peus perquè em noto un no sé què, però la cosa no va a més.

En una parada tècnica (que fàcil és fer pipí per als homes i que complicat és per les dones, que sempre necessitem buscar el racó amagat) veiem dos puntets, allà lluny, que semblen pelegrins. Ho són. Van a un ritme més pausat que nosaltres i com que nosaltres anem més de pressa, arribem a atrapar-los. Iniciem la típica conversa i ens acoblem al seu ritme. Ells són en Tomàs i la Carolyn, un espanyol i una belga, molt simpàtics. A en Gerard se li il·lumina la cara. Sap tan bé com nosaltres que una de les millors coses del camí és trobar-te gent amb afeccions similars, o si ho voleu, amb gent tan boja com nosaltres, així doncs, tot va perfectament. Caminem uns dotze quilòmetres amb ells i ens parem en un poble del qual no recordo el nom. Ells continuen i nosaltres ens prenem unes cerveses i una coca cola respectivament. I els meus peus ja em van avisant que no estan gaire catòlics, però no els faig cas. Quan falten cinc quilòmetres per arribar al nostre destí els meus peus diuen prou. Em toca canviar les botes per les sabatilles d’esport que portava com a recanvi i els pobres peus ja han adquirit aquell color vermellós - morat tan poc sexi que ja coneixia de les altres vegades i s’estan començant a inflar: igual que a Frómista!
Després del canvi de calçat, però, sembla que tot torna a ser normal, excepte que el sol em crema per dintre i al cap de poca estona deixo de veure l’horitzó perquè el cel es confon amb el terra i m’espanto molt. Els dic que jo em quedo allà, que no puc més, que ja arribaré. Em recordo a mi mateixa en la primera fase del nostre camí, a Puente la Reina i decideixo que s’ha de continuar. Vaig pensant “una passa més, una passa més, una passa més”, però aquesta vegada no em funciona. M’estiro a terra marejada de sol, de pols i de dolor als peus. Entre Joan Salvador i Gerard arrepleguen la meva motxilla, que jo ja no puc arrossegar. En aquest moment jo no tinc ni orgull ni res que s’hi assembli. Tot m’és igual. Els darrers cent metres que em separen de l’alberg, que, gràcies als déus, és al començament del poble i no al final, com a Castrojeriz, són un autèntic suplici i quan arribo ja no sé si tinc peus o rodes.

L’hospitalera, una veneçolana molt simpàtica, em va dóna un caramel i m’acarona el cap com si acariciés un gat. Torna el meu indici d’orgull per un moment, però em deixo estimar. Pujar a l’habitació és una altra odissea, més còmica que tràgica, per sort. Em trec les sabatilles i els mitjons i ells dos es miren com dient “aquí s’acaba aquesta fase del camí”. Llavors, em sembla recordar, em quedo adormida. Però em tenien sense dinar, només havia esmorzat i pres un caramel que portava en Gerard a la butxaca, quan no sabíem si allò del sol era un mareig o una hipoglucèmia i el que m’havia donat l’hospitalera. A mi no se’m pot tenir sense menjar perquè esgarrapo, així doncs, al cap de mitja hora de descansar, em calço altra vegada les sabatilles de la dutxa (pensant que a Castella seré famosa per anar calçada d’aquesta manera). Sortim a comprar llaminadures a la botiga del poble, que, per la meva sort, només és a uns 30 metres de l’alberg.

D’aquesta fase del camí no n’hi ha més, al meu quadern. Estava massa enfadada amb mi mateixa i amb la situació. Però continuaré explicant què vam fer fins esgotar els dies que ja ens havíem agafat de vacances.

Creative Commons License

Page copy protected against web site content infringement by Copyscape